zaterdag 30 augustus 2014

Meer bezoekers generen naar website

Een website kan gezien worden als een online visitekaartje voor je bedrijf, veel websites brengen informatie over naar de doelgroep of bieden producten aan. Om deze reden wil je als bedrijf zijnde zoveel mogelijk bezoekers naar de website genereren. Iedere bezoeker kan namelijk een potentiƫle klant zijn waarmee een (duurzame) relatie opgebouwd kan worden. In dit artikel wordt uitgelegd op welke manier je meer bezoekers naar je website kunt trekken.

Doelgroep bereiken

Zoals in de inleiding al duidelijk werd is het belangrijk om helder te hebben wie je doelgroep is, voordat je hen actief kan benaderen. Ben je een bedrijf dat uitsluitend zaken doet met andere bedrijven (B2B-markt) dan dien je de doelgroep anders te benaderen dan wanneer je een bedrijf hebt dat ook aan consumenten (B2C-markt) producten/diensten aanbiedt. Doorgaans kunnen voor zowel de B2B-markt als de B2C-markt vergelijkbare middelen worden ingezet om de doelgroep te benaderen. Klanten kunnen altijd benaderd worden via de website, voeg hier een blog aan toe die extra informatie over kan brengen over bepaalde onderwerpen. Let hierbij wel op dat je het taalgebruik aanpast aan de doelgroep, zo kunnen vaktermen bijvoorbeeld prima gebruikt worden in sommige B2B-markten maar is dit voor benadering van consumenten uit den boze (zonder verdere uitleg van begrippen). Een artikel dat veel vaktermen (jargon) bevat kan een muur opwerpen, doordat de lezers niet optimaal begrijpen wat er geschreven wordt. Houdt om deze reden ten alle tijden in het achterhoofd wie de te bereiken doelgroep is.

Zoekmachines de etalage voor uw website

Voor veel websites zijn zoekmachines erg belangrijk, deze leveren doorgaans het gros van de bezoekers naar een website op. Dit is ook simpel te verklaren, want als gebruiker zul je in veel gevallen een zoekmachine (Google) raadplegen voordat je op een website terecht komt die je de informatie geeft waarna je opzoek was.

Inzet van social media

Om bepaalde doelgroepen te benaderen kan er gedacht worden aan de inzet van social media. Via social media kanalen zoals Twitter, Facebook, Linkedin, Pinterest, Google+ en Youtube kunnen berichten met de doelgroep worden gedeeld. Echter is het hier ook van belang om te weten welke doelgroep zich waar bevindt. Zo is Linkedin een stuk formeler dan de andere social media kanalen, hierdoor bereik je via Linkedin een andere doelgroep dan wanneer je Facebook gebruikt.

Nieuwsbrieven verzenden

Wanneer je een vaste groep bezoekers hebt op je website, dan kan het raadzaam zijn om nieuwsbrieven te gaan versturen. In de nieuwsbrief wordt korte een bepaald onderwerp besproken, vervolgens wordt er een link gelegd naar de website waarop verder wordt ingegaan op het betreffende onderwerp. Door in een nieuwsbrief kort een onderwerp te behandelen, wordt er een gezonde nieuwsgierigheid bij een lezer opgewekt waardoor deze meer van het onderwerp wil weten. Deze lezer zal om deze reden doorklikken naar de website.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten